Nya hastigheter i Sverige?

Diskussioner kring mjukvara baserad på Igo-kärnan

Moderator: Mods

Nya hastigheter i Sverige?

Inläggav NattRiddare » tor 26 nov 2009, 13:40

Hej!

Är helt ny inom det här ämnet med GPS och liknande. Kör Igo8 på min mobil; HTC Touch Diamond.

Ett par frågor;

1: Tänkte höra om det finns någon fil som innehåller de uppdaterade hastighetsbegränsningarna i vårt land. Oerhört irriterande att höra den där rösten "du ligger över hastighetsbegränsningen" hela tiden när man kör, trots att man (numera) ligger alldeles perfekt i hastighet. :lol:

2: finns det fler röster än den där tråkiga "Christian 1.0"? 8)
NattRiddare

Re: Nya hastigheter i Sverige?

Inläggav Swm » tor 26 nov 2009, 18:16

Hej

Hastighetsbegränsingarna är inkodade i kartmaterialet och ingenting som man kan påverka som användare. Enda sättet att bli av med varningarna är att stänga av den funktionen i programmet. Sen får vi vackert vänta in att Teleatlas eller Navteq uppdaterar kartorna. - och köpa dom nya förstås....

Förutom Christian så finns väl i originalprogrammet Katarina också. Om du saknar henne så går du enligt min uppfattning inte miste om något, I jämförelse är tyvärr till och med Christian behaglig!

Utändska röster finns det gott om för nedladdning, förutom alla stora och små språk så hittar man öven lite mer udda, som t ex skottska och waelsiska.
Swm

Inläggav NattRiddare » fre 27 nov 2009, 10:04

Hastighetsbegränsingarna är inkodade i kartmaterialet och ingenting som man kan påverka som användare. Enda sättet att bli av med varningarna är att stänga av den funktionen i programmet. Sen får vi vackert vänta in att Teleatlas eller Navteq uppdaterar kartorna. - och köpa dom nya förstås....

Förutom Christian så finns väl i originalprogrammet Katarina också. Om du saknar henne så går du enligt min uppfattning inte miste om något, I jämförelse är tyvärr till och med Christian behaglig!

Utändska röster finns det gott om för nedladdning, förutom alla stora och små språk så hittar man öven lite mer udda, som t ex skottska och waelsiska.

Tack för ditt svar! Ha ha, nej tack - jag nöjer mig helst med Christian då. Tycker det är lite synd att bara han finns, för han är oerhört tråkig att lyssna på. :) Katarina tog jag bort! :P

Jaha, då finns det med andra ord ingen uppdatering av hastighetsbegränsningarna än så länge om jag förstod dig rätt.

Tack för hjälpen! Det klarnade en aning. :)
NattRiddare

Inläggav qzgbt5 » lör 28 nov 2009, 02:13

NattRiddare skrev:Är helt ny inom det här ämnet med GPS och liknande. Kör Igo8 på min mobil; HTC Touch Diamond.

Ett par frågor;

Ja, min favorit Laina v1.1

Du kan hämta hem den här: http://home.swipnet.se/bengt.osterdahl/Voice_Swe-f4.zip.

/Bengt
Mio Moov 580
Visual GPS Shell version 1.09 rev .05
iGO 8.3.4.117940
Kartor Navteq 2009-Q4
Skin diMka by WertVRV/Megaduck v 1.1.39 Dark
Användarvisningsbild
qzgbt5

Inläggav NattRiddare » tor 17 dec 2009, 08:58

qzgbt5 skrev:
NattRiddare skrev:Är helt ny inom det här ämnet med GPS och liknande. Kör Igo8 på min mobil; HTC Touch Diamond.

Ett par frågor;

Ja, min favorit Laina v1.1

Du kan hämta hem den här: http://home.swipnet.se/bengt.osterdahl/Voice_Swe-f4.zip.

/Bengt

Tack!

Och ännu inga uppdateringar någonstans? Hittade en mapp någonstans på nätet som innehöll någon yngre version, men det verkade inte fungera att bara kopiera över filerna i "content" med mera. Plötsligt kunde inte IGO öppnas, stod det... :shock:

Sitter just nu och får lägga in allt på nytt... Eller gammalt. :lol:
NattRiddare

Återgå till Igo8